6 Kasım 2011 Pazar

Yönetim Gideri

Bireysel emeklilik sisteminde Yasal bildirimler ve sunulan standart hizmetler dışında emeklilik sözleşmesinde tanımlanmış özel hizmetlerin talep edilmesi ve ya katkı payı ödemeye ara verilmesi halinde, katılımcıya bildirimde bulunmak kaydıyla yıllık toplam, asgari ücretin aylık tutarının azami yüzde yirmi beşini aşmamak kaydıyla kesinti tutarına karşılık gelen fon adetlerinin katılımcının bireysel emeklilik hesaplarındaki fon adetlerinden indirim suretiyle yapılacak yönetim gideri kesinti tutarı tespit edilir. Yıllık toplam kesintinin asgari ücretin aylık tutarının azami yüzde yirmi beşini aşmamak kaydıyla tespit olunan tutar emeklilik sözleşmesi kapsamında talep edilen hizmetin ait olduğu dönemde fon adetlerinden indirilir. Sunulması öngörülen özel hizmetlere ilişkin uygulama esasları emeklilik planında belirtilir.[1]

            Katılımcının son bir yıla ait ödenmemiş katkı payı var ise bu ödemeler ödenmemiş katkı paylarına mahsup edilir. Katkı payının aylık bazdaki tutarı tespit edilerek bu tutarın denk düştüğü katkı payı aralığına karşılık gelen oranda mahsup edilen tutardan alınacak yönetim gideri kesintisi yapılır. Mahsuplaşmadan sonra geriye kalan tutar üzerinden bu tutarın bulunduğu katkı payı aralığına göre yönetim gideri kesintisi yapılmaktadır.[2]





Tablo 2

ING Bank Yönetim Giderleri

Katkı Payı Tutarı
(ödeme dönemine göre aylık karşılığı)
1-5 yıl
6-10 yıl
11. yıldan itibaren
150 TL'ye kadar

%8
%6
%4
150 TL dahil 300 TL'ye kadar
%6
%4
%2
300 TL dahil 600 TL'ye kadar
%4
%2
%1
600 TL dahil 1.200 TL'ye kadar
%2
%1
%0
1.200 TL dahil 2.400 TL'ye kadar
%1
%0
%0
2.400 TL ve üzeri

%0
%0
%0

Kaynak: Yönetim Gideri Kesintisi, (2010), http://www.ingbank.com.tr/sizinicin-bireyselemeklilikplani.asp ( 7 Haziran 2010)

                 Yönetim giderlerine örnek olarak Tablo 2’de ING Bank’ın yönetim giderleri verilmiştir. Burada dikkati çeken konu süre zarfı uzadıkça yönetim giderleri azalmaktadır.



[1] Emeklilik Planları Hakkında Tebliğ md. 8
[2]Yönetim Gider Kesintisi,(2010), http://www.anadoluhayat.com.tr/Content.aspx?ParentID=1&ID=89 (7 Haziran 2010)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder